sunnuntai 7. elokuuta 2011

Valotusta hiljaisuuteen..

Olo on kuin puhkaistulla ilmapallolla. Väsynyt ja voimaton. Surullinen voimien loppumisesta.
Aina ei riitä pelkästään elämän pienet asiat ja niistä iloitseminen. Vaikka kuin yrittäis.
Ihminen tarvitsee myös ystäviä. Ei pelkästään virtuaalitodellisuudessa tapahtuvaa kanssakäymistä.
Karu totuus on se esimerkiksi, että en ole nähnyt ystäviä kuin kaksi kertaa kolmen kuukauden aikana. Ja nekin ovat olleet seisaaltaan kerrottuja pikaisia kuulumisia.

Posiviistakin näihin viime viikkoihin on mahtunut.
Olen löytänyt taas sanat jotka kadotin. Osan itsestänikin myös. Siitä jonka kadotin sumuun. Kuinka helpottavaa oli sytyttää kynttilä pimenevään yöhön ja palata sanojen maailmaan.


Sanat sisältäni

Minä odotin pimeää
ja sytytin kynttilän.

Tartuin paperiin ja kynään.

Hiljaisuus musiikkina

Ajattelematta

Sain sanani takaisin.

Vaikka rakastankin asua tässä 50m2 punaisessa mummonmökissä, niin kaipaan ihmisiä. En osaa lähteä, mutta en tahtoisi enää jäädäkään. En oo ikinä elämäni aikana ollut näin yksinäinen kuin nyt viimeiset kaksi vuotta. Aina on ollut joku paikka jonne mennä tai joku jonka on voinut kutsua mun luo.
Kaipaan juhlia milloin mistäkin syystä (lapset mukana-juhlia, puutarhajuhlia ym. En mitään partyanimal-juttuja, koska sitä en oo ollut koskaan), ja naisteniltoja. Miten näin sosiaalisesta ihmisestä onkin tullut tällainen erakko?

Kaipaan olemista jolloin saan olla muutakin kuin äiti.
Edes tunti viikossa tai kahdessa.Tai miten olis tunti omaa aikaa kerran kuukaudessa?
Suihkussakaan lämmin vesi ei riitä tarpeeksi kauaa, että saisin huolet ja yksinäisyyden valutettua veden mukana viemäriin :D. Mutta ne pienetkin hetket on juhlaa.

Palaan takaisin tai jatkan toisaalla..puhtaalta pöydältä.

3 kommenttia:

  1. Voi sua, jaksamista ♥
    Nyt ihan parin viime viikon aikana olen oppinut, että se oma aika on vaan väkisin repäistävä. Ja kyllä se perhe näköjään sen aikaa pärjää vaikka vähän ensin mukisivatkin. Itse kävin pelaamassa ystävän kanssa tunnin sulkapalloa - ihan jo siitä tuli tosi hyvä olo.

    Toivottavasti kerrot mihin ja milloin palaat!

    VastaaPoista
  2. Kiitos <3
    Kyllä se päivä tänneki alkaa paistamaan. Toivottavasti pian. Kunhan mieskin palaa työreissailuilta niin pääsen tuulettumaan.

    Ihana kun oot päässy viettää omaa aikaa, sitä täälläkin odotellessa!

    Lapset ei tosiaan oo se väsymisen syy, toki nekin väsyttää, mutta isoin syy on tää yksinäisyys. Pian ois varmaan muutto edessä. Ristiriitaiset tunteet siitäkin. On tää kuitenkin jo koti!

    Kerron kunhan oon päätökseni tehny.

    VastaaPoista
  3. Yksinäisyys on kyllä ihan kamalaa, siis liiallinen sellainen. Mulla on onneksi täälä tuttuja ja kavereita joiden luo mennä, Janiki nimittäin kulkee reissuhommissa. Sillon aluksi, kun tänne muutettiin mulla ei ollu täälä oikeita ystäviä ollenkaan... kyllä niitä vaan kaipasin ja paljon joka päivä kun täälä olin.

    Nykyäänkin, vaikka ei niin hirmuisen yksinäistä ole, kaipaan niitä vanhoja ystäviä, jotka on tuntenu mut AINA. Niitä, jotka tietää ne virheet mitä oon tehny ja kaikki muistot yhdessä. Arvostaa mua justiinsa prikulleen sellasena ku minä olen! Se on ihan eri asia kuin uudet ystävät, vaikka nekin tietenkin hirmu tärkeitä ja nekin suhteet syvenee jotkut aikanaan...

    Toivottavasti saat pian jotain kivaa virikettä ja roppakaupalla laatuaikaa jonkun vanhan ystävän kanssa. <3 Olet ihana!

    Henriikka

    VastaaPoista